Fiabilitate superioară

MÁV-START Co. operează trenuri de pasageri cu locomotive cu motor dublu pe motorină, Seria nr.: 6341. Încă de la început, s-au înregistrat probleme cu aceşti arbori de transmisie de la locomotive. Opriri frecvente s-au înregistrat din cauza întreruperilor de operare şi din nevoia unor sesiuni de mentenanţă.
MÁV-GÉPÉSZET Co., compania responsabilă pentru repararea şi mentenanţa acestor locomotive a solicitat MOB-LUB Ltd. să găsească răspunsuri la aceste probleme.

„După cum arată datele, costurile de operare ale celor două uleiuri sunt practic aceleaşi până la 300.000 km parcurşi. În urma acestor date, precum şi în urma altor îmbunătăţiri tehnice, operaţionale, la durata de funcţionare şi altele descrise mai devreme, recomand cu toată încrederea uleiul pentru angrenaje LE 1605 DuolecTM de la MOL pentru arborele de transmisie pentru locomotiva Ser. Nr. 6341“

László Csabai,
Extras din raportul MÁV-GÉPÉSZET Co.:

La locomotivele Seria Nr.: 6431, durata de funcţionare a arborilor de transmisie, atât a arborilor direcţi cât şi finali, era mai mică decât cea aşteptată sau planificată. În plus, în cazul transmisiilor directe cu încărcătură mai mare s-a înregistrat o uzură anormală şi o tocire exagerată a danturării angrenajului, unii dintre dinţi fiind chiar rupţi.

Sistemele de transmisie se supraîncălzeau şi aveau un nivel de zgomot ridicat în timpul operării. Din cauza acestei supraîncălziri, au devenit comune particulele mari de uzură, vibraţiile puternice, deteriorările închizătorului şi pierderile de ulei.

Conform inginerilor MÁV-GÉPÉSZET, principala cauză a acestor probleme a fost o eroare de proiectare. Această eroare adesea a condus la probleme de aliniere necorespunzătoare şi patinare în timpul mentenanţei. În ciuda acestor dificultăţi, experţilor MOL-LUB li s-a cerut să propună un lubrifiant care ar putea oferi o protecţie mai eficientă a angrenajului şi o pierdere mai mică din cauza fricţiunii. Li s-a cerut de asemenea şi asistenţa la testarea operaţională a lubrifiantului propus.

Testele pe teren s-au efectuat cu LE 1605 Duolec™, un ulei de transmisie cu proprietăţi care modifică suprafaţa şi care conţine aditivi speciali, produs de Lubrication Engineers Inc. (LE). MOL-LUB a efectuat teste comparative pe uleiul pentru angrenaje folosit înainte şi uleiul ales pentru testele pe teren. Testele au inclus măsurarea conţinutului de metale de uzură pentru uleiurile pentru angrenaje. Metoda de testare s-a bazat pe examinarea microscopică a particulelor de uzură numită ferografie.

Testul pe teren a dovedit fără echivoc avantajele uleiului pentru angrenaje LE 1605 Duolec™. Uzura a scăzut semnificativ datorită proprietăţilor de modificare a suprafeţei a uleiului pentru angrenaje. Suprafaţa danturării angrenajului a fost uniformizată, dimensiunile mai mici dispărând iar temperaturile de operare a transmisiei şi nivelul zgomotului au scăzut.

Inginerii MÁV-GÉPÉSZET au luat cea mai bună decizie! Aplicarea uleiului pentru angrenaje propus de MOL-LUB Ltd. a condus la îmbunătăţiri semnificative aşa cum o dovedesc testele ulterioare efectuate de experţii săi.

Testele pe teren efectuate împreună de cele două companii au avut ca rezultat intervale mai lungi de schimbare a uleiului - până la 300,000 km - şi practic nu au mai existat pierderi de ulei. În ciuda preţului mai mare al uleiului pentru angrenaje LE 1605 Duolec™, costurile asociate cu lubrifiantul nu au crescut în timp ce costurile asociate cu mentenanţa şi consumul de timp au scăzut ceea ce a condus la opriri mult mai puţine ale timpului de funcţionare ale locomotivei. Aplicarea cu succes a LE 1605 Duolec™ a oferit noi oportunităţi pentru locomotivele companiei.

Fişă cu date

COMPANIE:

MÁV-GÉPÉSZET Railway Vehicle Maintenance & Repairs Company

SECTORUL DE ACTIVITATE:

Reparaţia şi mentenanţa vagonetului şi a vehiculelor trase pe şină

APLICARE:

Locomotivă Nr. Serie 6341

PRODUS:

Ulei pentru angrenaje LE 1605 Duolec

FURNIZOR:

MOL-LUB Ltd.

Ask our experts!
Cristian Grigorescu

Inginer chimist
Specializare: lubrifiants

cgrigorescu@molromania.ro
Sunteţi interesat?
×