La unul dintre cele mai mari grupuri de producție industrială din Ungaria, producţia masivă poate fi asigurată doar prin mentenanţa adecvată a echipamentului. S-au făcut economii importante nu numai la laminatorul la rece al companiei, referitor la volumul de lubrifi ant folosit dar şi la reducerea costurilor de mentenanţă, toate datorită intervenţiei de înaltă experti ză tehnică a specialişti lor MOL-LUB Ltd.; acesti a, după ce au identi fi cat problemele din tehnologia de identi fi care la rulmenţii cilindrului de susţinere, au introdus monitorizarea periodică a uleiului şi starii echipamentului, precum şi uti lizarea unui lubrifi ant industrial corespunzător, de înaltă performanţă.
Grupul, care este o companie importantă în industria oţelului în Ungaria, oferă o gamă largă de benzi şi table laminate la cald, imersate, laminate la rece, galvanizate precum și profi le de oţel îndoite la rece. Lagărul de alunecare hidrodinamic lubrifi at cu ulei din cilindrii de susţinere de la caja laminatorului reversibil joacă un rol important în procesul de laminare la rece a tablelor de oţel (lagăr ti p MORGOIL), dar care funcţionează în condiţii operaţionale adverse speciale. Specialişti i de la compania MOL-LUB s-au preocupat pentru a remedia această problemă. În ti mpul auditului tehnic, s-a descoperit că în ciuda tehnologiei de etanșare uti lizate şi a testelor de presiune efectuate după asamblarea preliminară, câteodată emulsia intră în sistemele de ulei care lubrifi ază rulmenţii şi pe cale de consecință, proprietăţile de ungere a lubrifi antului lagărului deteriorându-se semnifi cati v.
Pentru a reduce riscul pierderilor de producţie şi a costurilor de reparaţie importante, inginerii în tehnologia de lubrifi ere MOL-LUB au recomandat folosirea lubrifi antului MOL TCL 460M bazat pe teste extensive de laborator. MOL TCM 460M are proprietăţi excepţionale de separare a apei, făcându-l uşor de manipulat chiar şi în condiţii adverse – mai exact, mai ales operarea în condiția unor canti tăţi mari de apă – și realizând o durată de viaţă mai mare a lubrifi antului. În plus, specialişti i au cerut cu stringenţă introducerea testării periodice a diagnozei WearCheck pentru ulei și echipament, deoarece acest instrument tot mai des uti lizat de monitorizare a stării uleiului și echipamentului, monitorizează și starea de uzură a echipamentului, astf el încât pot fi prevenite din ti mp eventuale defecţiuni suplimentare.
ISD Dunaferr
Industria oţelului
Lubrifi ere rulmenţi cilindru de susţinere cajă de laminor
Ulei circulant şi maşini unealte MOL TCL 460M